Reviewbeleid Huidpraktijkshop

Bij Huidpraktijkshop verzamelen we reviews van geverifieerde klanten zodat we andere klanten kunnen helpen een weloverwogen keuze te maken voor een product.

1. Doel van het Reviewbeleid

Het doel van het reviewbeleid is om vertrouwen op te bouwen bij klanten, feedback te verbeteren, en de zoekmachine-zichtbaarheid van huidpraktijkshop.nl te vergroten. Daarbij helpen productreviews potentiële klanten om een weloverwogen keuze te maken en dragen bij aan de betrouwbaarheid van de producten en diensten.

2. Instructies voor Klanten

Bij het schrijven van een review vragen we klanten om de volgende informatie te verstrekken:

  • Een sterrenbeoordeling (1-5 sterren)
  • Naam of pseudoniem
  • Een optionele toelichting op de beoordeling
  • Leeftijd
  • Huidtype (om de review relevanter te maken voor mensen met hetzelfde huidtype)
  • Huidskleur (om de review relevanter te maken voor mensen met een vergelijkbare huidskleur)
  • Goedkeuring voor het plaatsen op de website

3. Moderatie- en Publicatiebeleid

Alle reviews worden eerst gemodereerd voordat ze op onze website worden geplaatst. Dit doen we om ervoor te zorgen dat de reviews nuttig zijn voor toekomstige klanten en bijdragen aan een goed begrip van het product. Reviews die beledigend zijn of niet bijdragen aan relevante productinformatie worden niet gepubliceerd. Een review wordt niet geplaatst als deze:

  • In een andere taal is geschreven dan Nederlands of Engels
  • Foutieve of verouderde productinformatie bevat
  • Voornamelijk gaat over service, levering of prijs van het product
  • Verwijst naar een concurrent
  • Een URL bevat.

4. Incentivebeleid

Momenteel bieden we geen beloningen voor het schrijven van reviews. In de toekomst kunnen we klanten echter aanmoedigen met bijvoorbeeld een tegoed om gratis samples te bestellen.

5. Richtlijnen voor Taalgebruik

Het is belangrijk dat reviews respectvol en informatief zijn. Beledigende taal en vloeken zijn niet toegestaan en zullen leiden tot verwijdering van de review.

6. Reactiebeleid

We reageren op reviews wanneer dat nodig is, bijvoorbeeld om aanvullende informatie te geven of een klant te helpen met een vraag of probleem.

7. Frequentie van Reviewaanvragen

Klanten ontvangen een verzoek om een review te schrijven nadat ze een product voor de tweede keer hebben besteld. Dit verzoek zal ongeveer een week na de tweede aankoop worden verstuurd.

8. Naleving van Wet- en Regelgeving

Ons reviewbeleid voldoet aan de geldende wet- en regelgeving, zoals beschreven door de Kamer van Koophandel (KvK) met betrekking tot online reviews. Zie https://www.kvk.nl/wetten-en-regels/online-verkoop-nieuwe-regels-voor-reviews voor meer informatie.